|
|
|
Alarmering Om te kunnen alarmeren is het absoluut noodzakelijk dat hulpverleners én AED's geregistreerd staan in de database van het alarmeringssysteem.
Het systeem dat wordt gebruikt door onze werkgroep wordt beheerd door Ambulance Oost en heet Hartslag.nu. De alarmering gaat op basis van de postcode van de ingeschreven hulpverleners en AED's.
Hoe werkt het?
Wanneer op de Meldkamer Ambulancezorg via 112 een melding binnenkomt waarbij de centralist(e) de diagnose "hartstilstand" stelt gebeurt het volgende:
A. Er worden twee ambulances ter plaatse gestuurd naar het adres met bijbehorende postcode dat is opgegeven door de melder. Hierdoor is de reguliere ambulancezorg is gewaarborgd.
B. Het alarmeringssysteem wordt direct door de centralist(e) geactiveerd. Het systeem gaat zoeken naar ingeschreven hulpverleners / AED's binnen een virtuele cirkel met een straal van 1000 meter rondom het adres (postcode-huisnummer) van het slachtoffer.
C. Na activering van het systeem volgen onderstaande stappen:
- Er wordt een groep hulpverleners gewaarschuwd door middel van een SMS met de volgende opdracht: "Ga naar "adres / woonplaats" en start reanimatie". Dit zijn alle hulpverleners in de cirkel van 1000 meter die hebben aangegeven te kunnen reanimeren.
- Het systeem zoekt vervolgens binnen de cirkel van 1000 meter naar ingeschreven AED's. Rondom deze AED's wordt een virtuele cirkel van 400 meter getrokken (deze is variabel en in te stellen door de AED-eigenaar / beheerder).
- Alle hulpverleners binnen de cirkels rond de AED's krijgen door middel van een SMS de volgende opdracht: "Ga naar "adres / woonplaats" en haal de AED (pin:XXXX). Ga dan naar "adres / woonplaats".
- Alle hulpverleners die staan ingeschreven om een AED te bedienen maar niet binnen de virtuele cirkels vallen krijgen alsnog een SMS zoals genoemd onder stap 1.
Dit hele proces van stap 1 t/m 4 duurt ongeveer 15 seconden.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|